På bestilling fra Østfold Internasjonale Teater lagde vi et designkonsept med visuell identitet, faste visuelle elementer, men med mulig å endre den visuelle tematikken år etter år for Kunstfest-oppsetningen. Årest tema symboliserer «fare».

Om oppgaven:
Designsystemet er laget basert på artwork i senter med like rektangulære former rundt for å skape en kvadratisk form. Hver av disse feltene er enkle å oppdatere med innhold. Ved å endre farger og bakgrunn, eller bruke bakgrunnsbilder, er målet at markedsføringen skal oppleves ny og frisk og hvert år. Vi lagde også et designsystem som lar kunden få gode resultater uansett format. 

Om oppsetningen:
«Artivisme er sammensatt av ordene art (kunst) og aktivisme. Artivisme er å bruke kunst som protest eller til å øke bevisstheten om samfunnsmessige utfordringer. Parallelt med synkende tillit til politikk og eksisterende samfunnssystemer internasjonalt, har artivisme blitt stadig mer utbredt. 

Artivisme handler om å utvise samfunnsengasjement på en kreativ måte.  På denne femte kunstfesten til Østfold Internasjonale Teater kan du oppleve anerkjente kunstnere fra inn og utland gjør nettopp dette.»

Les på om Kunstfest på Øit.no

You may also like

Back to Top